opis zajęć

Jakie efekty daje pilates? Ćwiczenia pilates m.in. wzmacniają kręgosłup, poprawiają postawę ciała i pozwalają wyrzeźbić smukłą sylwetkę bez forsownego wysiłku. Pilates jest także przeznaczony dla osób, które chcą wrócić do zdrowia po przebytych kontuzjach. Pilates pozwala także zyskać świadomość własnego ciała i osiągnąć harmonię organizmu. Sprawdź, jakie jeszcze korzyści daje pilates.

Jakie efekty daje pilates?

1. Wzmacnia mięśnie całego ciała
Pilates zwiększa siłę mięśni niemalże całego ciała, a w szczególności mięśni brzucha, ponieważ pilates właśnie mięśnie tej części ciała stawia w centrum zainteresowania, a także pleców i pośladków. Ponadto pilates wzmacnia mięśnie dna miednicy - te, które podtrzymują pochwę, pęcherz moczowy i macicę. Dzięki temu ćwiczenia pilates zapobiegają obniżaniu się narządów rodnych, a także poprawiają satysfakcję seksualną. Ułatwią także "sterowanie" mięśniami w czasie porodu.

2. Zapobiega problemom z kręgosłupem
Pilates został wymyślony głównie z myślą o osobach, które mają kłopoty z kręgosłupem. Pilates wzmacnia bowiem mięśnie stabilizujące i podpierające kręgosłup oraz inne mięśnie, dzięki którym pozycja kręgosłupa jest stabilna.

3. Poprawia postawę ciała
Pilates poprawiają stabilność kręgosłupa, a także pomaga w korekcji połączeń między kością biodrową a kręgosłupem. Dzięki temu sylwetka jest wyprostowana i osiąga się stabilną postawę.

4. Poprawia koordynację ruchową i koncentrację
Pilates poprawia koordynację ruchową, uczy, jak zachować równowagę (pilates polega m.in. na uruchomieniu pewnej grupy mięśni i utrzymaniu przy tym równowagi). Ponadto poprawia koncentrację, ponieważ wymaga skupienia, które jest potrzebne, aby udało się wyodrębnić konkretne mięśnie i wykonywać precyzyjne ruchy.

5. Rozciąga i uelastycznia ciało
Pilates łączy w sobie jogę, balet oraz ćwiczenia napinające mięśnie, które wzmacniają i uelastyczniają mięśnie, ale nie prowadzą do ich nadmiernego rozbudowania.

6. Relaksuje
Pilates prowadzi do wyciszenia, zmniejsza stres, przywraca równowagę psychiczną. Inaczej niż w przypadku innych ćwiczeń, po zakończeniu sesji pilates ćwiczący jest wypoczęty i pełen energii. Spowodowane jest to w dużej mierze tym, że dokładnie wykonywane elementy ćwiczeń mają za zadanie usunąć napięcie akumulujące się w kręgosłupie i pasie barkowym. Pilates rozluźnia także górne partie pleców, kark i ramiona.

7. Odchudza
Ćwiczenia pilates uczą utrzymywać prostą postawę, dzięki czemu można optycznie dodać sobie kilku centymetrów wzrostu i odjąć kilka kilogramów. Dzięki temu ciało wydaje się szczuplejsze.

8. Uczy prawidłowej techniki oddychania
Większość osób wykorzystuje jedynie niewielką część płuc i często nie umie oddychać głęboko przeponą albo "szeroko", poprzez rozszerzanie klatki piersiowej na boki. Pilates uczy oddychać w prawidłowy sposób, tzn. w taki, aby czuć jak klatka piersiowa "otwiera się na boki". Ponadto pozwala kontrolować oddech.

9. Pozwala osiągnąć harmonię
Ćwiczenia pilates zwiększają świadomość własnego ciała, poprzez połączenie go z umysłem, i uczą słuchać sygnałów z niego płynących. Pilates pomaga umysłowi zapanować nad całym ciałem, doprowadzając do całkowitej harmonii organizmu.

10. Zapobiega kontuzjom
Pilates minimalizuje ryzyko wystąpienia kontuzji. Dzięki regularnym ćwiczeniom ciało zyskuje równowagę, ruchy są płynne i opanowane, nawet jeśli muszą być nagłe i szybkie.