opis zajęć

Zajęcia dla kobiet w ciąży

Czy wiesz, że średni poród to wysiłek mniej więcej podobny 40-50 kilometrowemu maratonowi?

Twoje dziecko możesz rodzić świetnie przygotowana, wzmocniona i rozciągnięta poprzez regularne uczestniczenie w programie a9m, nauczona oddechu dotleniającego i Ciebie i dziecko podczas porodu :-) Serdecznie zapraszam do udziału w programie :-) Tuż po porodzie będziesz pełna sił aby zająć się i sobą i maleńką, ale absorbującą istotką :-) Twoja sylwetka szybko wróci do stanu sprzed ciąży a samopoczucie płynące ze świetnej kondycji będzie doskonałe :-)

Zapraszam serdecznie na zajęcia podczas których w łagodny, profesjonalny i bezpieczny sposób pomogę Ci przygotować się do porodu mama trójki dzieci, aktywna zawodowo w każdej swojej ciąży Magdalena Żurawska

KIEDY?

Czwartek 17:45 jednocześnie z grupą Jogi ( ćwiczenia rozciągające, rozluźniające i wzmacniające - staranne wybrane bezpieczne ćwiczenia pilates, oddechowe sprzyjające dotlenieniu i rozwojowi dzidziusia oraz relaksowaniu mamy.

Ćwiczymy do końca ciąży, czyli do dnia porodu, o ile przebieg twojej ciąży jest prawidłowy :-) W trakcie uczestnictwa w zajęciach będziesz mogła doświadczyć, które zajęcia odpowiadają Tobie i sama lub po konsultacji ze mną zdecydujesz, które ćwiczenia sa dla Ciebie lepsze :-)

KTO MOŻE ĆWICZYĆ?

W zajęciach mogą wziąć udział kobiety, które wcześniej uczęszczały na zajęcia fitness oraz osoby, które nie korzystały z oferty naszego czy też innego klubu fitness – czyli nawet zupełnie początkujące.

CZEGO MOŻESZ SPODZIEWAĆ SIĘ W ZAMIAN ZA BYCIE AKTYWNĄ PODCZAS CIĄŻY?

  • poprawa krążenia w tkance skórnej uelastyczni ją, znacznie zmniejszając ryzyko wystąpienia rozstępów skórnych,
  • stretching zapewni prawidłowe funkcjonowanie więzadeł i stawów oraz uwolni od uciążliwych w czasie ciąży napięć w dolnym odcinku kręgosłupa,
  • ćwiczenia wspomogą trawienie i ułatwią często problemowe podczas ciąży wypróżnianie,
  • ćwiczenia o umiarkowanej intensywności pomogą Ci zapobiec nadwadze,
  • ćwiczenia krążeniowo-oddechowe pomogą przetrwać „porodowy maraton”,
  • wzmocnione regularnymi ćwiczeniami mięśnie dadzą Ci w trakcie porodu siłę do parcia!!!
  • ćwiczenia oddechowe nauczą Cię dotleniać maleństwo podczas porodu oraz będą nieocenioną pomocą podczas radzenia sobie ze skurczami,
  • poznanie i czucie własnego ciała przyczyni się do skrócenia czasu trwania poszczególnych faz porodu,
  • podczas zajęć nauczysz się w jaki sposób korzystać z piłki na sali porodowej, dzięki czemu skrócisz czas porodu i pomożesz głowie dziecka zejść do kanału rodnego,
  • wzmocnienie i uelastycznienie mięśni dna miednicy wspomoże ochronę krocza przed nacięciem lub je zminimalizuje, a po porodzie pomoże,
  • zapobiec wysiłkowemu nietrzymaniu moczu, a także w przyszłości pomoże zapobiec wypadnięciu macicy,
  • poprzez ćwiczenia lepsze ukrwienie gruczołu piersiowego sprzyjać będzie laktacji i pomoże Ci ją dłużej utrzymać,
  • dobra kondycja przed porodem pomoże szybciej odzyskać figurę oraz sprawność psychofizyczną a kontynuacja zajęć w grupach PILATES Flow, Body Flow pozwoli powrócić mięśniom rozciągniętym ciążą i porodem powrócić do doskonałej sylwetki sprzed porodu.

CZY WSZYSTKIE KOBIETY W CIĄŻY MOGĄ ĆWICZYĆ?

Na zajęcia zapraszamy kobiety, których ciąża przebiega w sposób prawidłowy, fizjologiczny i jest pozbawiona cech wymienionych poniżej:

BEZWZGLĘDNE PRZECIWWSKAZANIA DO UCZESTNICTWA W PROGRAMIE AKTYWNE 9 MIESIĘCY:

  • CUKRZYCA
  • NADCIŚNIENIE TĘTNICZE INDUKOWANE CIĄŻĄ
  • KRWAWIENIA W PRZEBIEGU CIĄŻY
  • NIEWYDOLNOŚĆ CIŚNIENIOWO-SZYJKOWA
  • CIĘŻKIE POSTACIE GESTOZY CIĄŻOWEJ
  • WIELOWODZIE, MAŁOWODZIE
  • CIĄŻA BLIźNIACZA
  • NIEDOKRWISTOŚĆ CIĘŻARNYCH DUŻEGO STOPNIA
  • PRZEDWCZESNA CZYNNOŚĆ SKURCZOWA
  • CHOROBY SERCA ZWIĄZANE Z WYDOLNOŚCIĄ MATKI
  • CHOROBY NEREK Z NADCIŚNIENIEM I ZABURZENIAMI FUNKCJI
  • CIĘŻKA HIPOTROFIA PŁODU
  • INFEKCJE I PRZEZIĘBIENIA

UWAGA!
Każda przyszła mama przed przystąpieniem do programu A9m powinna wcześniej skonsultować się ze swoim lekarzem ginekologiem-położnikiem i zapytać o możliwość uczestnictwa w programie. Nie wymagam żadnych zaświadczeń od lekarza, jedynie proszę Ciebie o poinformowanie lekarza, że jeśli przebieg Twojej ciąży jest prawidłowy, masz zamiar w sposób pozytywny, profesjonalny oraz łagodny przygotować się do porodu od strony oddechowej jaki i fizycznej :-). Położne i lekarze są bardzo zadowoleni mając bezpiecznie przygotowaną pacjentkę do porodu :-).

OD KTÓREGO TYGODNIA CIĄŻY MOŻNA ROZPOCZĄĆ ĆWICZENIA?

Zajęcia w Gliwicach odbywają się wg aktualnego planu zajęć na ładnej, w razie wielkich upałów w klimatyzowanej sali. Po pierwszych zajęciach zdecydujesz, czy takie zajęcia odpowiadają Tobie i podejmiesz decyzję o wykupieniu karty uczestnika programu A9m lub zapłacisz tylko wejściówkę. Proponujemy karty na 4 lub 8 wejść z czterotygodniowyn terminem ważności. Do programu można przystąpić w dowolnym momencie ciąży, a im wcześniej tym lepiej :-).

Proponowane ćwiczenia dostosowane są do każdego trymestru ciąży. Kobiety podejmujące aktywność fizyczną dopiero w ciąży zapraszamy po 12 tygodniu ciąży, a mamom które regularnie ćwiczyły przed zajściem w ciążę zaleca się kontynuację ćwiczeń, z tym, że powinny one zmniejszyć intensywność treningu dlatego najlepiej wybrać specjalistyczny program A9m.

ZAJĘCIA PROWADZIMY OD LISTOPADA 2006 r.
w listopadzie 2006 r. ruszyła pierwsza grupa (liczba miejsc ze względu na rodzaj i charakter ćwiczeń ograniczona). Możesz już teraz zarezerwować miejsce (obsługa klienta 32 334-76-71 i 609-091-054

KOSZT ZAJĘĆ

  • karta na 4 wejścia – 90 zł
  • karty ważne są przez 4 tygodnie od dnia zakupu, za każdym razem przed zajęciami w recepcji klubu dokonujesz rejestracji. Jeśli zostanie Ci niewykorzystana karta, bo np urodzisz troszkę wcześniej :-) możesz ją wykorzystać 6 tygodni po porodzie fiizjologicznym lub 8-12 po cesarskim cięciu na Pilates :-)
  • jednorazowe wejście – 25 zł.

Niewykorzystaną liczbę wejść karty, której nie zdąrzysz wykorzystać w ciąży – wykorzystasz na zajęciach Pilates :-)


dietoterapeuta TMCh, instruktor a9m, pilates, jogi i fitness, propagatorka zdrowego i smacznego stylu życia – Magdalena Żurawska